|
26.3.2017 - Děti Země - Klub za udržitelnou dopravu
Nedej se plus: Účast veřejnosti v ohrožení
[Česká republika] Ekologický pořad ČT2 Nedej se upozorňuje, že novela stavebního zákona a souvisejících zákonů nebude znamenat urychlení a zjednodušení povolovacích řízení, neboť hlavními "brzdami" je nedodržování lhůt úřady či nestabilní právní prostředí. Může ale dojít k dalšímu omezení práv účasti veřejnosti. Přitom tento plán je v příkrém rozporu s programovým prohlášením vlády! |
|
19.3.2017 - Děti Země - Klub za udržitelnou dopravu
Nedej se plus: Dálnice za každou cenu
[Ústecký kraj] Ekologický pořad ČT2 Nedej se už potřetí připomíná, jak se v ČR nekvalitě naplánovala, povolovala, projektovala a stavěla dálnice D8 přes CHKO České středohoří, tentokrát na příkladu ujíždějící estakády Prackovice, ačkoliv bylo dopředu známé, že se nachází v sesuvném území a s vysokou hladinou podzemní vody. Děti Země navrhovaly toto území minout dlouhým tunelem, ale marně. |
|
17.12.2016 - Děti Země - Klub za udržitelnou dopravu
Nedej se (2000): Dálnice D8 přes CHKO České středohoří
[Ústecký kraj] K dnešnímu předčasnému užívání celého úseku dálnice D8 přes České středohoří: Reportáž z ekologického cyklu Nedej se, který se vysílal dne 12.9.2000, tj. v době, kdy náměstek ministra životního prostředí Josef Běle (ČSSD) dne 13.7.2000 povolil výjimku podle § 43 zákona č. 114/1992 Sb. ze zákazu stavět nové dálnice v Chráněných krajinných oblastech jako je České středohoří. Tuto výjimku pak dne 14.2.2001 potvrdil ministr životního prostředí Miloš Kužvart (ČSSD). V pořadu mj. hovoří geologové Vladimír Cajz z AV ČR a Zdeněk Hroch z ČGÚ a generální ředitel ŘSD ČR Jaroslav Čipera.
|
|
12.12.2016 - Děti Země - Klub za udržitelnou dopravu
Šťastné pondělí: Český patent při stavbě dálnic. Salámová metoda, rychlost pět metrů za den
[Ústecký kraj] Jindřich Šídlo vtipně a razantně účtuje s přípravou a výstavbou dálnic v ČR, zejména dálnice D8 přes CHKO České středohoří, která má být slavnostně předčasně zprovozněna v sobotu 17.12.2016 u tunelu Radejčín za účasti stranických a vládních špiček, ačkoliv není hotová fyzicky a ani právně a velkým rizikem je oživení sesuvů. |
|
12.12.2016 - Děti Země - Klub za udržitelnou dopravu
Reportéři ČT: Miliardový zářez
[Ústecký kraj] Reportáž ze dne 12.12.2016 odhaluje, že podle 6 měsíců utajované studie AV ČR o příčinách sesuvu, který v červnu 2013 zničil železniční trať i dálnici D8 v Českém středohoří, patří mezi hlavní viníky této katastrofy i ŘSD ČR. Analýza tak potvrzuje dlouhodobá podezření Dětí Země. |
|
11.12.2016
Občanské noviny: Arnika – 15 let na slunci
[Česká republika] Reportáž o vzniku ekologického spolku Arnika v roce 2001, kdy se část členů Dětí Země (vznik v září 1989) odpojila a začala řešit ekologické problémy jiným způsobem, a to i na mezinárodní úrovni. Dnes patří Arnika mezi největší ekologické spolky u nás. Děti Země tak Arnice blahopřejí k výročí a přejí jí vytrvalost a úspěchy v další její práci! :-) |
|
27.11.2016 - Děti Země - Klub za udržitelnou dopravu
Téma Otázek Václava Moravce: Dálnice v pohybu (D8)
[Ústecký kraj] Diskuse na ČT24 dne 27.11.2016 o příčinách sesuvu na dálnici D8 v Českém středohoří a o systémových a věcných problémech přípravy a výstavby této dálnice ze strany Ředitelství silnic a dálnic ČR s geologem Vladimírem Cajzem z Geofyzikálního ústavu AV ČR a s Miloslavou Pošvářovou z nadačního fondu Stínové ŘSD. Generální ředitel ŘSD ČR Jan Kroupa odmítl na diskusi přijít. |
|
20.11.2016 - Děti Země - Klub za udržitelnou dopravu
Občanské noviny: Lidé proti halám
[Ústecký kraj] Reportáž o výstavbě zatím 7 obrovských hal na cca 10,3 ha firmou CPI Park Žďárek u obce Libouchec nedaleko dálnice D8 u Ústí nad Labem. Stavba přitom poškodí biotopy 14 zvláště chráněných druhů živočichů a krajinný ráz. Způsobí také zbytečný zábor půdy a vzrůst automobilů. Území zatím úspěšně brání místní občané a také spolky. |
|
6.11.2016 - Děti Země - Klub za udržitelnou dopravu
Nedej se plus: Kdo vydělá na přehradě Čučice?
[Jihomoravský kraj] Reportáž, která upozorňuje, jak Povodí Moravy připravuje na řece Oslavě v chráněném území přehradu, proti které jsou desítky tisíc občanů a místní obce, takže naděje na zahájení stavby je mizivá. Dále na příkladu Ředitelství vodních cest ČR a firmy WELL Consulting ukazuje, jak se nezákonně tají odborné studie a jak jsou opakovaně zadávány stejné firmě, takže o jejich účelnosti a hospodárnosti státu se dá mluvit jen stěží. |
|
|