-
- - Hlavní stránka Pro novináře Pro příznivce Kontakt Rozšířěné vyhledávání -
-
logo Děti Země -
Programy Dětí Země
PROGRAM - Doprava
PROGRAM - Příroda
PROGRAM - Věc veřejná
- Pobočky Dětí Země
- Publikace Dětí Země
- O organizaci Děti Země
Kalendář akcí
www.detizeme.cz > Basic Information in EnglishDeutsch
OK

Tisková zpráva Dětí Země
Umístění nového nádraží bude opět řešit brněnský magistrát

30. října 2013
[Jihomoravský kraj]

Děti Země podaly odvolání proti třetímu územnímu rozhodnutí

Zákonnost územního rozhodnutí pro odsunované nádraží v Brně bude již potřetí několik měsíců zkoumat brněnský magistrát, neboť se proti němu v pátek 25. října 2013 odvolaly Děti Země, občanské sdružení Židenice – Stará Osada a také několik občanů ze Židenic.

Odvolatelé kromě šesti věcných výhrad namítají i podjatost úředníků magistrátu, neboť žadatelem je vedení Brna, které je jejich nadřízeným. Územní řízení začalo před osmi lety a územní rozhodnutí bylo již dvakrát zrušeno.

„Napsat třetí odvolání bylo poměrně jednoduché, neboť stačilo naše námitky mírně upravit. Třetí územní rozhodnutí je podle nás opět vydané nezákonně, neboť například ve spise chybí krajský územní plán, závazné stanovisko k zásahu do krajinného rázu nebo kvalitnější hluková studie,“ vypočítává tři hlavní odvolací námitky Miroslav Patrik z Dětí Země, které se územního řízení od prosince 2005 aktivně účastní.

Podle Patrika stavební úřad zřejmě plní nějaké politické zadání, neboť stavba odsunovaného nádraží není v souladu s územně plánovací dokumentací. I když existuje územní plán Brna, chybí krajský územní plán, který byl loni v červnu soudem zrušen. Naopak je nepodstatné, zda je stavba v souladu s Politikou územního rozvoje, neboť ta není plánem a zákon toto porovnání dokonce ani nepožaduje.

„V odvolání také s odkazem na judikaturu namítáme podjatost příslušného odboru magistrátu, neboť všichni jeho zaměstnanci jsou podřízení primátorovi Romanu Onderkovi, který patří mezi aktivní odsunovače nádraží v Brně. Proto žádáme, aby o odvolání rozhodl magistrát jiného města,“ upozorňuje dále Patrik.

Vlastní variantu železničního uzlu Brno s nádražím pod Petrovem vypracovala v dubnu 2007 občanská koalice Nádraží v centru. Tato varianta se společně s tou oficiální již několik měsíců dopracovává, aby pak byly obě během roku 2014 posouzeny ve studii proveditelnosti. Letos v létě navíc vznikla občanská iniciativa, která navrhuje uspořádat za rok o poloze nádraží společně s komunálními volbami druhé referendum.

Průběh územního řízení pro odsunované nádraží během 8 let:
1) 09.12.2005 = podání žádosti o vydání územního rozhodnutí SŽDC, s. o., a Statutárním městem Brno
2) 27.11.2006 = vydání územního rozhodnutí č. 1 stavebním úřadem ÚMČ Brno-střed (141 stran, 66 podmínek)
3) 31.05.2007 = brněnský magistrát územní rozhodnutí č. 1 potvrzuje
4) 15.08.2007 = Děti Země, sdružení Stará Osada – Židenice + 13 osob podávají žalobu proti územnímu rozhodnutí č. 1
5) 12.12.2008 = Krajský soud v Brně územní rozhodnutí č. 1 ruší
6) 02.07.2010 = vydání územního rozhodnutí č. 2 stavebním úřadem ÚMČ Brno-střed (214 stran, 59 podmínek)
7) 28.11.2011 = brněnský magistrát územní rozhodnutí č. 2 ruší a řízení vrací zpět na stavební úřad
8) 18.09.2013 = vydání územního rozhodnutí č. 3 stavebním úřadem ÚMČ Brno-střed (254 stran, 61 podmínek)
9) 25.10.2013 = Děti Země, sdružení Stará Osada – Židenice a několik občanů podávají odvolání


* * * * * * * * * * *


Tento projekt byl podpořen z veřejné sbírky obchodů Nadace Veronica.






Vydala pobočka: 

Děti Země - Klub za udržitelnou dopravu
Körnerova 219/2
Brno (adresa pro doručování pošty); 602 00

Související odkazy: 

Brněnské iniciativy chtějí opakovat referendum o poloze nádraží (TZ, 19.08.2013)

Druhý vítězný rozsudek proti odsunu nádraží v Brně (TZ, 31.01.2012)

Urbanistické řešení nádraží v centru, Jižního centra a Ponavy (září 2011)
[zpět] [tisk...]


-
Děti Země deti.zeme@ecn.cz   
  Tyto stránky vznikly díky finanční podpoře Nadace Open Society Fund Praha
 RSS čtečka | Ropák a Zelená perla | Den bez aut | Tunel Kubačka (dálnice D8) | silnice R 35
-