-
- - Hlavní stránka Pro novináře Pro příznivce Kontakt Rozšířěné vyhledávání -
-
logo Děti Země -
Programy Dětí Země
PROGRAM - Doprava
PROGRAM - Příroda
PROGRAM - Věc veřejná
- Pobočky Dětí Země
- Publikace Dětí Země
- O organizaci Děti Země
Kalendář akcí
www.detizeme.cz > Basic Information in EnglishDeutsch
OK

V Bílině může být nový průtah nebo obchvat

3. června 2011
[Ústecký kraj]

O konkrétní variantě rozhodne až město Bílina

Krajský úřad Ústeckého kraje ve svém souhlasném stanovisku o hodnocení vlivů na životním doporučil Ředitelství silnic a dálnic ČR postavit v Bílině buď průtah na estakádě, nebo východní obchvat.

Podle Dětí Země je spíše výhodnější kvalitní průtah, který má menší škodlivé vlivy na okolní přírodu a krajiny, i když výstavba bude obtížnější. Podle nich k realizaci stavby dojde až někdy po roce 2025.

„Poněkud nás překvapilo, že krajský úřad doporučil postavit takovou stavbu, kterou si bude přát město, což je neobvyklé, neboť by to mělo záviset jen na investorovi,“ komentuje stanovisko EIA pro modernizaci silnice I/13 v Bílině Miroslav Patrik z Dětí Země, které se celého hodnocení od března 2007 aktivně účastnily.

K variantě průtahu se kromě Dětí Země jednoznačně přiklonil také Ústecký kraj, Česká inspekce životního prostředí, jeden člen bílinského mysliveckého sdružení a jeden člen Strany zelených. Obchvat naopak podpořilo město Bílina i magistrátní úředníci. Veřejného ústního jednání se zúčastnilo téměř 40 osob.

Stanovisko obsahuje 62 podmínek, které musí ŘSD ČR splnit, pokud postaví východní obchvat délky 7,8 km nebo modernizovat průtah v délce 3,9 km jako dvoupruhovou silnici šířky 11,5 metrů pro rychlost aut 80 km/h.

„Podle nás obchvat zbytečně znehodnotí hodnotný krajinný ráz a zničí zachovalou přírodu kolem města, a to hlavně předpolí Národní přírodní rezervace Bořeň a v okolí vrchu Trupelník s údolím potoka Syčivka, i když téměř vždy doporučujeme spíše výstavbu obchvatů místo dálnic a silnic,“ upřesňuje dále Patrik.

Východní obchvat má stát 2,9 miliardy korun, kdežto modernizace průtahu s protihlukovými opatřeními podél estakády výška 5-8 metrů nad současným terénem kolem 3,1 miliardy korun. S výstavbou se má začít po roce 2018, což je podle Dětí Země příliš optimistický termín. Vidí to až na rok 2025.

„V roce 2005 projíždělo Bílinou maximálně 23 tisíc aut za den, avšak podle měření z roku 2010 to bylo jen 16,5 tisíc aut za den, neboť došlo ke změně metodiky výpočtu, takže si myslíme, že tato stavba není žádnou prioritou,“ vysvětluje Patrik, jak odhal posunutí termínu zahájení výstavby.





Vydala pobočka: 

Děti Země - Klub za udržitelnou dopravu
Cejl 866/50a
Brno; 602 00

Související odkazy: 

Informace o silnici I/13 s průtahem/obchvatem Bíliny:

Dopravní intenzity v Bílině v roce 2010
[zpět] [tisk...]


-
Děti Země deti.zeme@ecn.cz      
  Tyto stránky vznikly díky finanční podpoře Nadace Open Society Fund Praha
 RSS čtečka | Ropák a Zelená perla | Den bez aut | Tunel Kubačka (dálnice D8) | silnice R 35
-