-
- - Hlavní stránka Pro novináře Pro příznivce Kontakt Rozšířěné vyhledávání -
-
logo Děti Země -
Programy Dětí Země
PROGRAM - Doprava
PROGRAM - Příroda
PROGRAM - Věc veřejná
- Pobočky Dětí Země
- Publikace Dětí Země
- O organizaci Děti Země
Kalendář akcí
www.detizeme.cz > Basic Information in EnglishDeutsch
OK

Tisková zpráva Dětí Země
Příprava D8 probíhá zatím podle očekávání Dětí Země

23. března 2009
[Ústecký kraj]

Termín zprovoznění se blíží za rok 2012

Harmonogram výstavby dálnice D8 přes České středohoří, který Děti Země v březnu 2005 předložily na jednání zastupitelů Ústeckého kraje o případné změně její trasy výstavbou tunelu Kubačka, se zatím dodržuje. 1)

Přesto se jejich očekávaný termín dostavby do roku 2012-3 může ještě změnit. Podle jejich analýzy stavu přípravy je ve hře totiž nejen pomalé překládání žádostí o vydání stavebních povolení Ředitelstvím silnic a dálnic ČR, ale také soudní spory o zákonnosti vydávaných rozhodnutí úředníky.

„Politicky motivované termíny nemohou být ovšem vůbec určující, neboť trasa vedená přes chráněné území musí mít nadstandardní ekologické parametry a musí být schvalována podle zákonů, takže stále pečlivě kontrolujeme rozhodování úředníků,“ vysvětluje Miroslav Patrik z Dětí Země současné aktivity.

Proto podle něho nelze žádné dosavadní termíny zprovoznění D8 brát příliš vážně a jde jen o falešné sliby k matení veřejnosti. Komplikace s přípravou tohoto úseku dálnice D8 se totiž daly předpokládat již od počátku jejího schválení vládou v listopadu 1993, kdy se poněkud naivně počítalo s dokončením výstavby v roce 2000.

„I náš odhad z března 2005 nemusí být reálný a termín dostavby na konci roku 2012 tak může být rovněž optimistický, neboť o něm rozhoduje mnoho faktorů, které neumí nikdo ovlivnit,“ upozorňuje dále Patrik.

Podle posledního harmonogramu z ledna 2008 měla být D8 spuštěna v prosinci 2010. Ale i tento termín nelze splnit. Například s výstavbou mostu přes obec Vchynice se má začít v červnu 2009 a má trvat více než dva roky, resp. 117 týdnů, tzn. dokončení může být nejdříve v září 2011. U tunelu Radejčín zase stavební řízení začalo až 13. 3. 2009 a má stavět rovněž 117 týdnů, takže by mohl být nejdříve až v lednu 2013.

„Pokud některá z našich žalob prokáže zásadní porušení zákonů, pak se můžeme na D8 dočkat i zastavení stavebních prací na několik měsíců, jako se to stalo tunelu Libouchec 2) na krušnohorském úseku v prosinci 2004, kdy soud zrušil stavební povolení,“ připomíná ale Miroslav Patrik jednu z variant budoucího vývoje.

Přehled dosud podaných 7 soudních žalob proti dálnici D8 Lovosice – Řehlovice:

2003 = proti vydání územního rozhodnutí stavebním úřadem v Lovosicích
2004 = proti povolení výjimky k zásahu do biotopů chráněných organismů Správou CHKO České středohoří
2006 = proti povolení výjimky k zásahu do biotopů chráněných organismů Ministerstvem životního prostředí
2007 = proti vydání souhlasu s povolením stavět dálnici Správou CHKO České středohoří
2008 = proti vydání 3 stavebních povolení pro mosty Oparno a Dobkovičky a tunel Prackovice Ministerstvem dopravy




Vydala pobočka: 

Děti Země - Klub za udržitelnou dopravu
Cejl 866/50a
Brno; 602 00


Související kampaň: 


Tunel pro České středohoří (dálnice D8)

Související odkazy: 

1) Podkladový materiál ekologických sdružení pro zastupitele Ústeckého kraje na jednání dne 9. 3. 2005

2) Tunel Libouchec na dálnici D8 je bez stavebního povolení (TZ, 15.12.04)

Příloha tiskové zprávy s rozborem plnění termínů výstavby D8-0805 (rtf)
[zpět] [tisk...]


-
Děti Země deti.zeme@ecn.cz      
  Tyto stránky vznikly díky finanční podpoře Nadace Open Society Fund Praha
 RSS čtečka | Ropák a Zelená perla | Den bez aut | Tunel Kubačka (dálnice D8) | silnice R 35
-