-
- - Hlavní stránka Pro novináře Pro příznivce Kontakt Rozšířěné vyhledávání -
-
logo Děti Země -
Programy Dětí Země
PROGRAM - Doprava
PROGRAM - Příroda
PROGRAM - Věc veřejná
- Pobočky Dětí Země
- Publikace Dětí Země
- O organizaci Děti Země
Kalendář akcí
www.detizeme.cz > Basic Information in EnglishDeutsch
OK

Tisková zpráva Dětí Země
Územní rozhodnutí pro odsun nádraží letos být nemusí

30. června 2011
[Jihomoravský kraj]

Primátor Onderka si termín vydání vymyslel

Děti Země na základě zákona o právu na informace zjistily, že tvrzení brněnského primátora Romana Onderky z května 2011, že odsunové nádraží by letos mělo získat pravomocné územní rozhodnutí, nemá oporu v žádném posudku či analýze. Jde tak jen o jedno z mnoha jeho laických odhadů, které kolem sebe již několik let šíří.

Územní rozhodnutí bylo vydáno 2. července 2010 a stále probíhá odvolací řízení.

„Z rozhodnutí brněnského magistrátu o odmítnutí naší žádosti o informace vyplývá, že neexistují žádné dokumenty, které by potvrdily tento názor primátora. Jde tak jen o další matení veřejnosti, neboť termín vydání jakéhokoliv správního rozhodnutí nelze nikdy dopředu odhadnout,“ říká Miroslav Patrik z Dětí Země, které loni v srpnu podaly proti územnímu rozhodnutí odvolání.

Podle něho je také typické, že si mnozí politici u velkých staveb často vymýšlejí krátké lhůty pro výstavbu a nízké náklady. Přitom nakonec téměř vždy to dopadne opačně, neboť žadatelé překládají nekompletní podklady nebo úředníci způsobují velké časové průtahy.

Nejinak je tomu i v tomto případě, kdy ani po roce od vydání územního rozhodnutí brněnský magistrát o více než třiceti odvoláních nerozhodl.

„Stále je ještě ve hře varianta s nádražím v centru, kterou předložila občanská koalice Nádraží v centru, neboť je asi o sedm miliard korun levnější. Požadavek na její posouzení s odsunovanou variantou také na jaře vznesl zástupce veřejnosti při schvalování městského a krajského územního plánu,“ připomíná dále Patrik.

Podle srovnávací analýzy z roku 2007 odsunované nádraží výrazně prodlouží dobu cestování pro většinu občanů kraje a jeho dopravní řešení je kapacitně nedostačující, protože souběhem kolejí vzniká neřešitelný provozní uzel.

Projekt má také minimální šanci podpory Evropské komise v letech 2013-20, neboť má horší dopravní, ekonomické a urbanistické parametry, a Česká republika ho sama financovat nezvládne.

Podle původního harmonogramu brněnské radnice z dubna 2004 se odsunované nádraží mělo začít stavět v červnu 2008. Chybí ale územní rozhodnutí a stavební povolení. Hlavně ale nejsou peníze.

Průběh získávání územního rozhodnutí pro odsun nádraží v Brně:

a) 09. 12. 2005 = podání žádosti SŽDC, s. o., a SM Brno
b) 27. 11. 2006 = vydání prvního územního rozhodnutí stavebním úřadem ÚMČ Brno-střed
c) 30. 05. 2007 = potvrzení územního rozhodnutí Magistrátem města Brna
d) 12. 12. 2008 = zrušení obou rozhodnutí Krajským soudem v Brně
e) 02. 07. 2010 = vydání druhého územního rozhodnutí stavebním úřadem ÚMČ Brno-střed




Vydala pobočka: 

Děti Země - Klub za udržitelnou dopravu
Cejl 866/50a
Brno; 602 00

Související odkazy: 

Primátor: Odsun nádraží v Brně bude mít územní rozhodnutí letos (26.05.2011)

Nádražní noviny 2011 občanská koalice Nádraží v centru (duben 2011)
[zpět] [tisk...]


-
Děti Země deti.zeme@ecn.cz      
  Tyto stránky vznikly díky finanční podpoře Nadace Open Society Fund Praha
 RSS čtečka | Ropák a Zelená perla | Den bez aut | Tunel Kubačka (dálnice D8) | silnice R 35
-