Stavební úřad ÚMČ Brno-střed již v pátek 12. března 2010 na své úřední desce oznámil, že územní řízení pro odsun železničního nádraží v Brně pokračuje. Účastnící řízení se mohou vyjádřit do 28. dubna.
Původní územní rozhodnutí z listopadu 2006 zrušil Krajský soud v Brně v prosinci 2008. Investoři Správa železniční dopravní cesty, s. o., a Statutární město Brno v čele s Romanem Onderkou pak tvrdili, že nové rozhodnutí bude nejpozději na konci minulého roku. Spíše ho lze čekat až letos v září.
„O pokračování územního řízení jsme se samozřejmě dověděli náhodou, neboť žádný z investorů to pro jistotu veřejně neoznámil,“ hodnotí Miroslav Patrik z Dětí Země pokračování očekávaného řízení bez publicity.
Původní žádost už ale neobsahuje výstavbu trafostanice v Černovicích, nového areálu firmy ČSAD či retenční nádrž na ulici Jeneweinova v Komárově. Pro ni už sice bylo územní rozhodnutí vydáno v říjnu 2009, ale místní sdružení Pro Brno-jih a Děti Země se proti němu odvolaly. Věc řeší brněnský magistrát.
Děti Země očekávají, že nové pravomocné územní rozhodnutí by mohlo být vydáno nejdříve v září 2010. Podle původního harmonogramu brněnské radnice z dubna 2004 se nová městská infrastruktura měla začít stavět v lednu 2007 a odsunované nádraží v červnu 2008. Termín dostavby lze očekávat kolem roku 2019.
Průběh získávání územního rozhodnutí pro odsun nádraží v Brně:
a) 09. 12. 2005 = podání žádosti SŽDC, s. o., a SM Brno
b) 27. 11. 2006 = vydání územního rozhodnutí stavebním úřadem ÚMČ Brno-střed
c) 30. 05. 2007 = potvrzení územního rozhodnutí Magistrátem města Brna
d) 12. 12. 2008 = zrušení obou rozhodnutí Krajským soudem v Brně
e) 12. 03. 2010 = pokračování územního řízení