-
- - Hlavní stránka Pro novináře Pro příznivce Kontakt Rozšířěné vyhledávání -
-
logo Děti Země -
Programy Dětí Země
PROGRAM - Doprava
PROGRAM - Příroda
PROGRAM - Věc veřejná
- Pobočky Dětí Země
- Publikace Dětí Země
- O organizaci Děti Země
Kalendář akcí
www.detizeme.cz > Basic Information in EnglishDeutsch
OK

Tisková zpráva Dětí Země
Deset měsíců čekání na stavební řízení

22. února 2010
[Ústecký kraj]

Až deset měsíců musely Děti Země čekat, než se na Ministerstvu dopravy přihlásily do dalšího stavebního řízení pro dálnici D8. Tak dlouhou totiž trvalo Ředitelství silnic a dálnic ČR předložit potřebné podklady, aby aspoň nějaké začalo. Přitom by nemělo její přípravu zdržovat. Na konci roku tak nebude dálnice určitě hotova. Navíc letos asi přijde o 1,74 miliardy korun, neboť stavba není dostatečně připravená.

„Je to jen další důkaz toho, že státní investor nezvládá přípravu této prioritní stavby a na tomto hlemýždím tempu máme jen minimální vliv, když jsme jen pouhými účastníky řízení,“ tvrdí Miroslav Patrik z Dětí Země.

Podle jejich údajů bylo loni bylo zahájeno jen pět stavebních řízení, z nichž ještě jedno neskončilo. Současně se vedou řízení o kácení dřevin, ale investor opět nepředkládá kvalitní žádosti. Například na Obecním úřadě v Prackovicích nad Labem trvá řízení o kácení pro tunel Radejčín už dva roky, ale výsledek je v nedohlednu.

„Nekvalitní projektová dokumentace a pomalé rozhodování úředníků jsou stále hlavními důvody, proč nebude dálnice na konci roku hotova a možná ani příští rok, pokud soudy zjistí, že se rozhodovalo nezákonně,“ připomíná dále Patrik, podle kterého je také viníkem nedodržení termínu dostavby D8 i ten, kdo ho určil.

Vliv účastníků stavebních řízení na rychlosti vydávání stavebních povolení je podle Dětí Země 10 procent, investor ovlivní 30 procent času a pomalost a neodbornost úředníků způsobuje asi 60 procent.

Dálnici D8 ale hrozí další rána, neboť může pro rok 2010 přijít asi o 1,74 miliard korun, neboť není co stavět. O této částce má jednat Dozorčí rada Státního fondu dopravní infrastruktury již 25. února.

„Ani se tomu nedivím, že když dálnici D8 chybí stavební povolení, tak nebudou pro ni ani peníze, jenže systémově se nic nezmění na tom, že u nás mají přípravu dálnic na starosti lidé ze státní instituce, která na to prokazatelně nestačí,“ myslí si také Patrik.

Dálnice D8 má kolem 220 stavebních objektů a stavební povolení bylo vydáno jen asi 110. Děti Země se zatím zúčastnily kolem 30 stavebních řízení z celkových 50, proti devíti stavebním povolením podaly žaloby.




Vydala pobočka: 

Děti Země - Klub za udržitelnou dopravu
Cejl 866/50a
Brno; 602 00


Související kampaň: 


Tunel pro České středohoří (dálnice D8)

 



[zpět] [tisk...]


-
Děti Země deti.zeme@ecn.cz      
  Tyto stránky vznikly díky finanční podpoře Nadace Open Society Fund Praha
 RSS čtečka | Ropák a Zelená perla | Den bez aut | Tunel Kubačka (dálnice D8) | silnice R 35
-